Minimalna zarada u iznosu od 90 dinara po radnom času neto koja je utvrđena i primenjivala se u periodu januar - jun 2010. godine, primenjivaće se i dalje do donošenja odluke o utvrđivanju novog iznosa minimalne zarade za period jul - decembar 2010. godine.
Prema članu 112. stav 1. Zakona o radu ("Sl. glasnik RS", br. 24/2005, 61/2005 i 54/2009 - dalje: Zakon), minimalnu zaradu utvrđuje svojom odlukom Socijalno-ekonomski savet osnovan za teritoriju Republike Srbije, a prema stavu 4. ovog člana, minimalna zarada se utvrđuje po radnom času, za period od najmanje šest meseci i ne može biti niža od minimalne zarade utvrđene u prethodnom periodu.
Za narednih šest meseci, odnosno za period jul - decembar 2010. godine, nije utvrđen novi iznos minimalne zarade, a prema našem saznanju, za sada nije zakazana sednica Socijalno-ekonomskog saveta radi pregovora o utvrđivanju novog iznosa minimalne zarade za naredni period od šest meseci.
Do donošenja odluke o utvrđivanju novog iznosa minimalne zarade za period jul - decembar 2010. godine, primenjivaće se minimalna zarada u iznosu od 90 dinara neto po radnom času, koja je utvrđena za period januar - jun 2010. godine.
Do utvrđivanja novog iznosa minimalne zarade za period jul - drecembar 2010. godine, poslodavci mogu da isplaćuju zaposlenima minimalnu zaradu po radnom času u visini od 90 dinara neto, koja se primenjivala za period januar - jun 2010. godine. Međutim, treba imati u vidu da ukoliko se donese odluka o povećanju iznosa minimalne zarade po radnom času, poslodavci imaju obavezu da isplate razliku od iznosa koji je isplaćen do iznosa koji je utvrđen da se primenjuje za period jul - decembar 2010. godine. Ova obaveza proizilazi iz odredbe člana 111. stav 2. Zakona, kojom je utvrđeno da se minimalna zarada isplaćuje zaposlenom u visini utvrđenoj za mesec u kojem se vrši isplata.
SNRZS
| 0642080086 |
Kontakt













